Wat is de essentie van True Branding?
Onze essentie is: de wereld verbeteren door bedrijven te ondersteunen om betekenisvoller, eigener en oprechter te worden.
Wat is de achtergrond van Max Dekker?
Vanuit branding creatieve processen aansturen
Max Dekker heeft ruime ervaring met branding trajecten en het omzetten daarvan in assortiment-, winkel- en communicatieconcepten. Hij heeft daarbij veel ervaring met trendonderzoek en visueel marktonderzoek naar waarde en stijlvoorkeuren.
Met teams
Max begeleidde veel verschillende disciplines: productmanagement, styling, design, communicatie en vp teams. Hij is gewend om met interne teams samen te werken en weet met zijn verbale en visuele talenten bruggen te slaan tussen afdelingen.
De Bock & Dekker
Naast adviestrajecten gaf Max twintig jaar leiding aan De Bock & Dekker, een adviesbureau op het gebied van branding & design.
True Self Academy
Vanuit zijn persoonlijke interesse in bewustzijn heeft Max in 2020 de True Self Academy opgericht. Hierbij worden mensen geïnspireerd en begeleid om te ontdekken wie ze werkelijk zijn en wat ze écht willen.
Werelden verbinden
Max: “Ik houd ervan om helderheid te scheppen binnen een complexe omgeving waarbij intuïtieve en rationele aspecten elkaar ontmoeten; wat geldt voor zowel mode, psychologie, als marketing. Ik ben daarbij thuis in beelden, cijfers én woorden. Ik heb plezier in het slaan van bruggen; tussen strategie en creatie, het materiële en het immateriële, het individu en het collectief, resultaat en verbeelding.
Bedrijven en de mensen terug in hun kracht te zetten geeft mij veel voldoening.”
Wat zijn Max Dekker klanten?
Veel ervaring met lifestyle producten
Max Dekker heeft veel ervaring met het ondersteunen van bedrijven uit Nederland, België en Duitsland.
Max werkte o.a. voor Bon A’ Parte, HEMA, Heine, Intratuin, Esprit, Mercedes-Benz, IKEA, JBC mode, Staatsbosbeheer, ANWB, Cakewalk, Margriet, Heineken, Manfield, Siebel, Histor, WE, Scapino, Footlocker, Bijenkorf, Douwe Egberts, Hessnatur, KPN, Miss Etam, Nederlands Bakkerij Centrum, State of Art, Perry, Hunkemöller, Jottum, Van Gils, Zeeman, MS mode, Koziol, Nissan, Vlisco, Peek & Cloppenburg, Klene, Bloemenbureau Holland, Polaroid, America Today, Rinsma Mode, Forbo, Klingel, Batavus, EK (Euretco) en Wehkamp.
Wat is de essentie van True Branding?
Een golfje dat aanzet tot bedrijfstransformatie
Max Dekker heeft ruime ervaring in de wereld van markering en design. Hij heeft vele jaren ervaring met perceptie management. Vanuit markt en trendkennis wist hij goed de positionerings sweetspot te vinden. En creativiteit aan te sturen om het merk te laten stralen, met het gewenste gevoel, de gewenste tone of voice, het gewenste uiterlijk, de gewenste persoonlijkheid. Dat werkte voor de merken. Soms heel goed, soms minder. Soms duurzaam, soms tijdelijk.
Wat niet geworteld is, roept achterdocht op
Langzaam maar zeker werd duidelijk dat veranderingen niet duurzaam waren, te maken hadden met het naar buiten gerichte marketing denken. Vernieuwingen die niet aansluiten bij de wortels van het merk, roepen achterdocht op. Dat wat niet in de harten van de medewerkers wordt gesloten, wordt als fremdkörper afgestoten.
Ego is als branding
Het besef dat binnen met buiten moet kloppen, groeide naarmate hij zich meer verdiepte in persoonlijke ontwikkeling en bewustzijn. Grappig, marketing is als ego… behendig in zich aanpassen maar tegelijkertijd afgescheiden van wie je écht bent. Wat voor ons individueel geldt, geldt ook voor bedrijven. Als onze manifestatie in de buitenwereld niet verinnerlijkt is, is het ongeloofwaardig en roept het vervreemding op.
Oprechte marketing
In het zoeken naar hoe marketing anders kan bleken Max en zijn vriend Jan Peter van Doorn elkaar te inspireren. In de analogie met persoonlijke ontwikkeling deelden zij hun visie over van binnen naar buiten marketing. Meer gericht op de verbinding dan op verleiding. Meer met en door de mensen zelf. Uit dit gezamlijke onderzoek is het gedachtengoed over de True Branding aanpak ontstaan.
De True Branding essentie is: ‘De wereld verbeteren door bedrijven te ondersteunen om betekenisvoller, eigener en oprechter te worden.’
Met wie werkt Max Dekker samen?
Jan Peter Van Doorn op gebied van essentie & eigenheid
“Zijn er veel overeenkomsten tussen persoonlijke ontwikkeling en merkontwikkeling?” Het antwoord was: ‘Ja” En zo begon een gezamenlijk traject van Max met Jan Peter dat uiteindelijk leidde tot True Branding. Jan Peter is niet meer zo van vaste samenwerkingsvormen, maar voor een identiteitsvraagstuk kan je hem nog steeds wakker maken. Waar nodig maakt Max graag gebruik van zijn expertise.
Jan Peter van Doorn was partner binnen het marketing en reclamebureau bureau Benjamens, VanDoorn-EuroRSCG.
Andere experts
Indien wenselijk kunnen ook andere marketingexperts of specialisten rond organisatieontwikkeling bij projecten betrokken worden. Dit kunnen zowel experts uit het netwerk van Max Dekker zijn, als experts uit het netwerk van het bedrijf.
Bij trends gaat het vooral om te herkennen wat niet bij je past.